妮妮宝贝

生命的底线,心存阳光!

Mr.Curiosity (Album Version) - Jason Mraz

莫西顾:

       蓄着胡须,戴着礼服帽,这是Jason Mraz最常见的样子,这个习惯在酒吧里弹着吉他唱着迷离伤感情歌的男孩,在他的世界巡回演唱会上,放下了吉他,弹起了钢琴。一盏孤独的聚光灯,Jason Mraz的手指在琴键上流连着,用他那几近透明的歌声,唱起了这首《Mr. Curiosity》,像是诱惑的海妖,几乎没人能抵挡住他歌声中的魔力,他唱着:Hey Mr.Curiosity,do come and find me。Hey,好奇先生,来找我吧,来吧。

      《Mr. Curiosity》,为动情之人歌唱,为伤情之人绽放。


歌词:


Hey Mr Curiosity
嘿,好奇先生 
Is it true what they've been saying about you
他们所说的关于你的事情是真的吗 
Are you killing me
你正在摧毁我吗 
You took care of the cat already
你轻而易举就安置妥当了 
And for those who think it's heavy
那些对于旁人来说苦恼的锁事 
Is it the truth
这是真的吗 
Or is it only gossip
抑或只是流言蜚语罢了 
Call it mystery or anything
称它为一个谜或者其他什么都好 
Just as long as you call me
只要你还这样称呼着我 
I sent the message on did you get it when I left it
我留下的消息你看到了吗 
See this catastrophic event
瞧瞧这飞来横祸 
It wasn't meant to mean no harm
你不能装作若无其事吧 
But to think there's nothing wrong is a problem
当什么事都没发生,却总是教人忐忑 
I'm looking for love this time
我想试着爱一次 
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,我却不禁落泪 
Love is a mystery
爱真是一个谜啊 
Mr Curious
好奇先生 
Come back to me
回到我身边吧 
Mr waiting never patient can't you see
你没看出来我没什么耐心吗 
That I'm the same the way you left me
我现在还是一副你离开时的老样子 
In a hurry to spell check me
还是迫不及待地想要证明自己 
And I'm underlined already in envy green
可我却早已被嫉妒 
And then to red
和愤怒所掩埋 
And I've forgotten what you've said
把你说过的一切都抛至脑后 
Will you stop working for the dead and return
你可不可以不再沉睡,回到我的身体中 
Mr curious well I need some inspiration
好奇先生,我现在需要一些灵感 
It's my birthday and I cannot find no cause for celebration
今天是我的生日但我却找不到任何庆祝的理由 
The scenario is grave but I'll be braver when you save me
这样的剧情让我仿佛置身于坟墓,但是如果有你的拯救我也许能勇敢一点 
From this situation laden with hearsay
从这纷纷扰扰中抽身 
I'm looking for love this time
我想试着爱一次 
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,我却不禁落泪 
And love is a mystery
爱真是一个谜啊 
Mr Curiosity
好奇先生 
Be mr please
行行好 
Do come and find me
赶紧现身吧,来找到我 
I'm looking for love this time
我想试着爱一次 
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,我却不禁落泪 
Trying not to ask why
我试着不去追问缘由 
Cause love is a mystery
因为爱本来就是一个谜 
Mr curiosity
好奇先生 
Be mr please
行行好 
Do come and find me
求你快点现身,来找我 
Love is blinding when your timing's never right
不契时机的爱情往往会让人变得盲目 
Oh who am I to beg for difference
我又能奢求谁会是那一个例外呢 
Finding love in a just instant
真爱一瞬,稍纵即逝 
But I don't mind
我不会觉得遗憾 
at least I tried well I tried
至少我已经尽力了 


视频:Mr.Curiosity

评论
热度(263)

© 妮妮宝贝 | Powered by LOFTER