妮妮宝贝

生命的底线,心存阳光!

Living In The Moment - Jason Mraz

Jason Mraz身体里一定隐藏着一个阳光活泼的小男孩,天真浪漫走路蹦蹦跳跳!


莫西顾:

        Jason Mraz的身体里面一定藏着一个天真活波的小男孩,住着另外一个截然相反的灵魂。有时候,他云淡风轻就唱出无限伤感的音符,让人跟着他的音调一起升起、坠落,直到尾音结束,才发现只不过是自己入了一场痴情的戏;有时候,他又天真浪漫,走路都蹦蹦跳跳,毫无顾虑地随口就来,仿佛舞台下空无一人,他只是独在此山中,把那些生活中的零零碎碎瞬间抛了个干干净净。


歌词:


Well if this life is one act
如果生活就是一出独幕剧 
Why do we lay all these traps
那我们为何设下重重陷阱 
We put them right in our path
我们把它们放在我们的路上 
When we just wanna be free
当我们只是想要自由 
I will not waste my days
我不会再虚度我的光阴 
Making up all kinds of ways
用尽各种方式 
To worry about some things
为某些事情担心 
That will not happen to me
那不会在我身上发生 
So I just let go of what I know I don't know
所以我只是放手我所知道和不知道的事 
And I know I'll only do this by
我知道我这样做的方式只是 
Living in the moment
活在当下 
Living my life
过我的生活 
Easy and breezy
容易而快乐 
With peace in my mind
内心平和 
peace in my heart
内心平和 
Peace in my soul
我的灵魂得以安息 
Wherever I'm going I'm already home
随遇而安,四海为家 (去到哪里,哪里就是我家) 
I'm Living in the moment
活在当下 
I'm letting myself off the hook for things I've done
我从我过去所做的事中解脱 
I let my past go past
我让我的过去随风逝去 
And now I'm having more fun
我现在享受更多的乐趣 
I'm letting go of the thoughts
我此时放下那些想法 
That do not make me strong
那不会让我强大 
And I believe this way can be the same for everyone
我想这个方法对每个人都一样 
And if I fall asleep
如果我睡着了 
I know you'll be the one who'll always remind me
我知道你总会是提醒我的那个人 
To live in the moment
我活在当下 
living my life
过我的生活 
Easy and breezy
放轻松 
peace in my mind
内心平和 
peace in my heart
内心平和 
peace in my soul
我的灵魂得以安息 
Wherever I'm going I'm already home
随遇而安,四海为家 (去到哪里,哪里就是我家) 
I can't walk through life facing backwards
我无法在生活中面临倒退 
I have tried
我尝试过 
I tried more than once to just make sure
我试过不止一种方法只为确认 
And I was denied the future I'd been searching for
我被我所追寻的未来否定 
I spun around and hurt no more
但我很快的转身 再也找不到 
By living in the moment
我活在当下 
Living my life
过我的生活 
Easy and breezy
放轻松 
With peace in my mind
内心平和 
peace in my heart
内心平和 
peace in my soul
我的灵魂得以安息 
Wherever I'm going I'm already home
随遇而安,四海为家 (去到哪里,哪里就是我家) 
I'm living in the moment
活在当下 
I'm living my life
过我的生活 
Just taking it easy
放轻松 
With peace in my mind
内心平和 
I got peace in my heart
内心平和 
I got peace in my soul
我的灵魂得以安息 
Oh wherever I'm going I'm already home
噢 随遇而安,四海为家 (去到哪里,哪里就是我家) 
I'm living in the moment
活在当下 
I'm living my life
过我的生活 
Oh easy and breezy
放轻松 
With peace in my mind
内心平和 
peace in my heart
内心平和 
peace in my soul
我的灵魂得以安息 
Oh wherever I'm going I'm already home
噢 随遇而安,四海为家 (去到哪里,哪里就是我家) 
living in the moment
活在当下 


评论
热度(348)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© 妮妮宝贝 | Powered by LOFTER